Miért is szerez a szerző?

 2009.09.06. 21:06

A szerző, kérem szépen, csak szerez. Érdekes ez a szó: szer. Szépszerével, szertelenül, Ópusztaszer és vérszerződés, sőt, szerszám, szerelem, ékszerész és ésszerű. Mi van ezzel a szóval, hogy ennyiféle formában elénk toppan?

Csodálni persze, éppenséggel nem lehet, hiszen még portyázó őseink adták szájról szájra valahonnan az óhazától a Kárpátokig, és használták mindenfélére: módra, nemre, fajra, szokásra, és még ki tudja, hány dologra. A szer – akárcsak a módszer, a rendszer vagy a szertartás – valami fontosat jelentett. Valamit, amire alapozni lehet.
Ezt teszi a szerző is: alaposan átgondolja, mit írjon és miért.

Hogy Szentváry Panna (a szerző) miért is fogott bele a zsebbarátnősködésbe? Egyszerű: tiszta pszichoterápia az egész. Még mielőtt azt hinné valaki, hogy nagyon lökött vagyok, mindenkit megnyugtatok: nem nagyon. Csak kicsit. Arra viszont rájöttem, hogy a valóságon kívül létezik egy remek játszótér, aminek fikció a neve. Kitaláció, képzelet, fantázia – nevezd, ahogyan akarod. Ezen a játszótéren valóságmorzsákból sütünk tortát, és tények hálójából szövünk kötélhintát. Egyszerűen fittyet hányunk a nyomasztó mindennapokra, és újraírjuk a világot. A lehető legjobb játék, és bár mindnyájan ezzel szórakoztunk, mikor indiánosat, szépségkirálynőset vagy pókembereset játszottunk, mégis sutba vágjuk a módszert, mire felnövünk. A játékot megtaláltam egy elfeledett sarokban, leporoltam, és játszani kezdtem. Így született a Zsebbarátnő.
Fogtam pár dolgot, ami nagyon bosszantott, nyomasztott, gyötört, és zsupsz! – kifiguráztam magamat. Kívülről, a képzeletbeli játszótérről könnyű grimaszokat vágni a bürokráciára, a komisz kolléganőkre, a kényelmetlen cipőkre és a ránk zúduló kételyekre. Ha nagyon elkettyenek, veszem a képzeletbeli nyúlcipőm, és irány a játszótér. Szakasztott, mint gyerekkorunkban. A különbség csak annyi, hogy itt sosem löknek le a hintáról, és mindig sorra kerülök a csúszdánál.

Egy szóval sem állítom, hogy a halhatatlan írók babérjára török. Csak játszom, mert jól esik. Csak irkálok, mert szeretem ezt a szertartást, és remélem másoknak is örömet okoz, ha benéznek az én saját kis játszóteremre. Ha nem graffitiztek a padokra, akkor jöhettek!

Várok mindenkit!!!

A bejegyzés trackback címe:

https://zsebbaratno.blog.hu/api/trackback/id/tr21364489

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Arwen72 2009.09.22. 21:14:13

Nos ez valóban a csodás Magyar nyelv egyik legérdekesebb és izgalmasabb szóbokra.
Szerény véleményem szerint az ötödik őselem.
Amely szertartással jön létre a négy elem tökéletes egyensúlyából.
Amire mi halandók csak törekedhetünk de azt folyvást.

zsebbaratno 2009.09.23. 14:27:45

@Arwen72: Huh, Arwen, ez már nagyon ezoterikus! Háromszor el kellett olvassalak, mire valami épkézlábat kisütöttem a szóbokrokról meg az ötödik elemről... Igen: a szertartás komoly dolog. Ha szertartásosan teszünk valamit, annak nemcsak megadjuk a módját, hanem belerakunk valami pluszt. Hogy mi az a plusz? Hát... a világegyetem, meg minden. Amire a Galaxis útikalauz stopposoknak csak annyit mond: 42. Jómagam inkább csűröm-csavarom a szavakat, de lehet, hogy a végén az én kis szertartásaim is letisztulnak majd egy negyvenkettőre. Vagy ötvenhatra.
süti beállítások módosítása