A női táskák rejtelmeiről ódákat, eposzokat, emberiségdrámákat lehetne regélni. Naná: hiszen minden belefér, amire szükségünk van ahhoz, hogy az életünk zökkenőmentesen, olajozottan és frappánsan repüljön a végkifejlet felé. Persze a Végső Kijáratnál senki sem fogja megkérni: mutassuk csak a táskánk tartalmát! Vagy mégis? Ha ez így van, nem véletlen, hogy Szent Péter áll a mennyek kapujában. Mert ha az én táskámból kellene előkotorni a Mennyország kulcsait, akkor bizony hosszú, tömött sorok kacskaringóznának bebocsáttatásra várva.
Mert azt tudjuk: egy női táskában képtelenség bármit is megtalálni. Hogy miért? Mert már nem vagyunk ovisok. Akkoriban mindenki megelégedett egy falatnyi Miki egeres tarisznyával, amelyben jól elfért két szalvétába csomagolt vajas kenyér s egy félbe vágott alma. (Esetleg pár filctoll vagy Lego- emberke…) Nem értem: akkoriban nem hordtam magamnál sem púderpamacsot, sem háromféle szájfényt; nem keresgéltem veszettül a hajvégápolóm vagy a zsebtükröm után; nem nézegettem percenként, vajon keresett-e valaki telefonon: és tessék! Sokkal sikeresebb voltam, mint manapság, mikor három tonna „életbevágóan fontos dolgot” cipelek a táskám mélyén. Hiába volt falatnyi a Miki egeres ovis táskám, mégis minden fiú megkérdezte, hozzá megyek-e feleségül. Most meg: bármekkora táskát hurcolok is, mélyén megannyi szépítőszerrel, a helyzet az, hogy csak a vállam fájdul meg, de nem rágják a küszöböt óvodáskori hódolóim.
Hogy is van akkor ezzel a táska-mizériával? Csak nem vagyunk mindnyájan egy fatális félreértés áldozatai?


Tegyünk egy próbát! (És persze a férfiak is csatlakozhatnak. Nagyon kíváncsi vagyok, hogy mi a helyzet az ő szütyőikkel. Vajon pedáns rendben sorakoznak a befizetett csekkek, a névjegykártyák és tárcájukban nagyságrend szerint lapulnak a papírpénzek? Vagy ők is megfeledkeznek a három éve lejárt óvszerről, amit egy balsikerű randevú előtt csúsztattak be a belső zsebbe; ők sem mindig találják a slusszkulcsukat, viszont ha kétségbeesetten keresgélnek egy rágógumi után, csak használt zsebkendők akadnak a kezük ügyébe?)

Lássuk csak, mi lapul a táskám mélyén?

Először is nézzük a külső zsebet: egy beléptető kártya a munkahelyre! Évek óta nem használtam, mert sokkal egyszerűbb átcsusszanni valakinek a sarkára taposva, mint piszmogni a forgóajtónál. Különben is: ki hallott már olyat, hogy egy munkahelyre csak szigorú felügyelet mellett lehet belépni?! A kilépést még csak megérteném… Aztán tessék: itt van három blokk, amit nyilván valamelyik boltban idegesen a táskámba gyűrtem, miközben arra koncentráltam, hogy egyetlen bevásárlótáskát se ejtsek el, és a bankkártyámat is eltegyem. (Nyilván így történhetett meg egyszer, hogy a táskám bélésébe csúszott kártyámat – a levitézlett táskámmal egyetemben – kihajítottam a kukába. Még szerencse, hogy a nagymamám – szigorúan környezettudatos alapon – kihalászta a papírhulladékok közül a kistáskát, benne a plasztikkártyával. Mondjuk, addigra már letiltattam, újraigényeltem, befizettem és megkaptam az újat helyette…)

Külső zseb: egy majdnem csonkig használt szájfény. Sebaj. A semminél sokkal jobb. Nézzük, mi lapul a belsőben…
Hohó! De itt még érzek valami kemény dolgot! A tapintása is hűvös. Te jó ég! A zsebkésem, amit a sötét sikátorokra való tekintettel csúsztattam be ide. Minek? Úgysem járok sötét sikátorokban… Ráadásul a belső zsebben úgyis ott lapul egy gázspray. Na jó, nem igazi gáz van benne, még csak nem is paprika. Csupán egy mini hajlakk, de ha egy perverz támadó netán rám vetné magát, a hajlakk is megteszi. Pláne, mert pokolian csíp.

Jó: önvédelem kipipálva. Lássuk a pénztárcát… Óriási előrelépés, hogy egy ideje már nem tamponos dobozban tartom a pénzt, hanem rendes, illatos, csatos, zsebes pénztárcában. (Pedig szent meggyőződésem, hogy míg a tamponos dobozt senki sem akarja lenyúlni, addig a bukszákat komoly veszély fenyegeti. Másrészről senki sem néz hülyének, ha egy elegáns tárcát veszel elő egy áruházban, ha viszont a tamponos dobozzal kezdesz hadonászni, akkor más a helyzet.)

Aztán itt van a titkos zseb: egy kis fémdobozban mindenféle gyógyszerrel, hiszen bármikor rám jöhet a hányinger, a fogfájás, a hascsikarás, a migrén, az epe- és/vagy vesebaj, a fülfájásról, gyomorrontásról, idült depresszióról vagy nevetőgörcsről nem is beszélve. Kár, hogy nem fér be a táskámba egy egész gyógyszerraktár, mert bizony, magammal cipelném az összes készletet.
És ez még mind semmi! A titkos zsebben ott lapul egy öngyújtó (noha nem dohányzom, de ki tudja: épp útközben vagyok, mikor összeomlik a civilizáció, és kovakövek híján valamivel csak tüzet kell csiholnom ebben a szorult helyzetben), van egy varrós készlet (mert gyerekkorom óta fixa ideám, hogy egyszer úgyis elpattan a bugyigumim, és akkor majd benne leszek a pácban), ja, és találtam két, fonnyadt gesztenyét is tavalyról.

Ó, Egek! A smink-szekció következik! Egy kompaktpúder (egyben zsebtükör), két újabb szájfény (egy natúr meg egy rózsaszín), egy fésű, egy hajvégápoló, egy csomag sminklemosó kendő, két korrektor (egy zöldes tónusú piros foltok ellen; egy narancsos tónusú karikás szem ellen – de egyiket sem használom); három galacsinná gyűrt zsebkendő; egy rózsaszín, kismalacot formázó ruhakefe, és Jézusom! – hogy fért be ide ez a fekete spagettipántos top?! És milyen régóta kerestem!

Na jó. Gyorsan lapozzunk, mert már csak egy rekesz van hátra a telefontartón kívül, ahol mellesleg a mobilomon kívül egy zöld műanyagkanalat és két használt buszjegyet találok. A nagyobb rekeszben lapulnak a könyvek, kulcsok, nélkülözhetetlen címek és noteszok, három toll, melyek közül egyet sem találok soha (de nem baj, mert egyik sem ír)…

Na nem, ez így nem mehet tovább! Valamit sürgősen tennem kell ez ellen az őskáosz ellen! Hiszen a napnál is világosabb: alig valamit használok a sok, vállamon hordott szemét közül! Ez az én keresztem, de azt hiszem, másoké is: felesleges kacatokat cipelünk egész életünk során, melyek aztán maguk alá temetnek egy szép napon. Nem lehet, hogy a női táskákkal is az a baj, mint a világgal? Túl sok dologgal vesszük körül magunkat, és még meg is indokoljuk, hogy helyesen cselekszünk.

Tennem kell valamit! Sürgősen! Ez igazi vészhelyzet!!! Ez az! Ha van anyák napja, apák napja, veterán harcosok és tudatos vásárlók napja, akkor miért ne tarthatnánk táskamentes napot?
Ami nem fér el a zsebemben, azt nem viszem magammal, és kész. Kíváncsi vagyok, vajon hogyan sikerül a kísérlet. Ki tudja, talán ettől kezdve megváltozik az életem… Nos, ti is kipróbáljátok, milyen érzés a lényegre koncentrálni? Zsebre fel!

 

A bejegyzés trackback címe:

https://zsebbaratno.blog.hu/api/trackback/id/tr581556739

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Arwen72 2009.11.27. 19:37:34

Meglepődsz ha azt írom szívemből szóltál?
Bár én már ott tartok,hogy volt olyan nem én vertem le az asztalról valamit hanem a nyittot
kommandós mellényem.:)
No akkor az igazán túlélő dolgok listája:
Zsebkés ,iratok ,mobil amíg biírja szuflával,
10-es papírzsepi ez nagyon sok helyezetet képes megmenteni.
Bár az én lakáskulcsomon még lóg egy sörnyitó is.
Egy barátom szerint olyan nincs,hogy valami nem sörnyitó.Bingó mert pl. a zsebkésemmel vagy a lakáskulccsal magával nyugodtan lehetne üdítöt vagy sört nyitni.
Tehát íme már én is hordok felesleges cuccot a zsebemben.

AmyEvans 2009.11.27. 20:34:16

Ennyi minden hogy fért bele?Mary Poppins is megirigyelné...
Az enyém kicsit jobb: zsebtükör,könyv, telefon,mp3,szájfény, régi színházjegy,tictac, víz. Bár egy gázspray,amit hajat is formáz,az még jöhetne..:)

zsebbaratno 2009.11.29. 16:26:50

Sziasztok Hölgyek! Megnyugtató, hogy a ti zsebeitek, szütyőitek és motyóitok is rogyásig vannak "életmentő" kellékekkel... Hogy is fér ennyi minden bele egy táskába? Azt hiszem, Einsteinnek itt kellett volna elkezdenie az elgörbülő tér- és idősíkok kutatását. Talán a női táskákban lelhető meg a válasz a hipertér kérdésére is... Ja igen: a tictac kimaradt a felsorolásomból. Pedig őszintén: jól jön olykor. (Pl. ha az ember nem akar nyakló nélkül ásványvizet vedelni, de gyötri a szomjúság; vagy fontos fiúkkal fog fokhagymás ebédet fogyasztani, esetleg a "Reszkessetek betörők" mintájára fel akarja hinteni apró, guruló tárgyakkal a betolakodók útját...)

Cukota 2009.11.29. 16:31:07

Tippelhetek? Szerintem a férfiak táskája is kriminális, csak jobb a píárjuk. Egyszer véletlenül levertem az egyik kollégám aktatáskáját... hát, ne tudjátok meg, mi volt benne! Persze tippelhettek... :-)

GöncölSzekér 2009.11.29. 19:08:02

A női táskákban uralkodó szent káoszt minden pasi szóvá szokta tenni. Persze én is. Én is elhűlve nézek bele egy-egy ilyen táskába, ha feltárulnak előttem a titkos bugyrai. Nem azért, mintha kutatnék bennük, hanem például azért, mert megszólal a párom telefonja, s jól odaviszem neki.(Ha már a másik táskájába kukkantásnál tartunk, a saját titkainak tiszteletben tartását ugyanilyen elhivatottsággal várná el a férfiember is - mondjuk, mi nem attól pöccenünk be, ha a táskánkba néznek, hanem attól, ha a telefonunkban sorakozó SMS-eket vizslatják...)
De el kell ismernem: az én táskám sem fenékig tejfel. De a táskának van egy hatalmas előnye: be lehet zárni. A káoszt szépen el lehet benne rekeszteni.
Amúgy az igazi borzalmat a pasikból nem is a női táskák váltják ki, mert azok szerencsére többnyire zárva maradnak előttük, hanem a női autók - feltéve, ha a tulajdonosa azok mélyére is sikeresen átmentett valamit a táskájában uralkodó káoszból. És hát sok ilyen női autót láttam: tele összegyűrt borítékokkal, üres kóláspoharakkal, papírzacskókkal, gyógyszeresdobozokkal, papucsokkal, macskaeledellel. A minap megkért egy kolléganőm, hogy amikor a saját autómhoz kimegyek, hogy újabb parkolócédulával dekoráljam ki a szélvédőmet, fizessem be őt is újabb menetre. (Álltó helyében persze.) Ideadta a slusszkulcsát, s ahogy a magam autójával végeztem, az övéhez is elindultam egy cédulával. Ahogy a cédulát a szélvédője mögé tettem, egy pillanatra a pokol legmélyebb bugyrába nézhettem be.
S ha erre azt mondod, hogy hülye autóbuzi pasi vagyok, akkor persze az a válaszom, hogy igen, ez így van. De százszor inkább egy sejtelmesen zárt redikül mögé rekesztett zűrzavar, mint egyszer az utastérben megpillantani engedett szennytanya. Mert a szememre mégsem lehet cippzárt húzni, ahogy a női kistáskára.

Arwen72 2009.11.29. 22:27:41

No igen az autóval meg ugye benneteket zaklatunk.:)
Mert ugye addig még terjed a tudomány,hogy a táskánkat egy dührohammal kiborítsuk.

AmyEvans 2009.11.30. 19:22:52

@GöncölSzekér: Hát igen,Anyám kocsija is elég katasztrófális.:D Amúgy érdekes egy íróasztalt is megfigyelni,mert az sokszor még káoszosabb,mint egy táska. Még ha úgy tűnik is,hogy rend van rajta.

zsebbaratno 2009.12.03. 15:24:40

@AmyEvans: Hű, köszi a tippet! Igyekszem számon tartani a jó kis javaslataitokat, és egyszer egészen biztosan számba veszem az asztalomon található dolgokat is. (Na jó: nem ÚGY veszem a számba... Fura is lenne, ha elmajszolgatnám a ceruzahegyezőmet vagy a kisollókat...)
A munkahelyemen kész katasztrófa az asztalom, de idehaza... nos, idehaza nincs íróasztalom, mert potenciális Bermuda-háromszögként üzemelne.

Arwen72 2009.12.14. 16:11:31

No az még hagyján de mikor állatok garázdálkodnak
az íróasztalon az időnként tényyleg katasztrófába
hajlik.:)

AmyEvans 2009.12.16. 16:01:20

@Arwen72: nálunk a macska és a teknős jó ismerősei az íróasztaloknak:D

Arwen72 2010.01.10. 17:40:08

@AmyEvans:
Macska és teknős?
Na azt,hogy az ember van a macskáért azt én is nagyon jól tudom.
No de teknős?
Ennyire a végletek embere volnál?
süti beállítások módosítása